Ruilen retourneren

Ruilen en Retourneren

Wil je een product ruilen of retourneren? Dat doe je eenvoudig en snel in drie Stappen. Je kunt je bestelling tot 14 dagen na ontvangst retourneren en wij zorgen ervoor dat het aankoopbedrag binnen vijf werkdagen na ontvangst van de retourzending op je rekening staat.

Hoe kan ik een deel van mijn bestelling retourneren?

Als u besluit uw producten binnen onze bedenktijd van 14 dagen aan ons te retourneren , dan zullen wij het totale orderbedrag binnen vijf werkdagen na ontvangst van het product terugstorten. Helaas kunnen wij de kosten van de retourverzending niet vergoeden.

Volg de onderstaande stappen om uw product te retourneren:

  1. Stuur ons een e-mail op info@videnca.nl waarin u aangeeft dat u uw bestelling of een deel daarvan wilt retourneren.
  2. Wacht op een reactie van onze klantenservice of wij de retourzending kunnen accepteren.
  3. Indien wij uw retourzending kunnen accepteren, doe dan het volgende. Verpak het te retourneren product netjes en veilig, bij voorkeur in de originele verpakking.
  4. Stuur het pakket naar het retouradres dat je van onze klantenservice hebt ontvangen.
  5. Stuur onze klanten service de Track & Tracé code.
  6. Als je pakket is aangekomen en gecontroleerd, storten wij het orderbedrag van de geretourneerde producten terug via de betaalmethode waarmee is betaald. 

Producten die aan een of meer van de volgende punten voldoen kunnen niet geretourneerd worden:

  • Voor verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is, kunnen deze producten niet geretourneerd worden.
  • Die door de ondernemen zijn vervaardig volgend specificaties van de consument (maatwerk); die persoonlijk van aard zijn;
  • Die door hun aard niet kunnen worden geretourneerd;
  • Producten die vallen in de categorieën “Beauty & Baby en sport kunnen helaas niet geretourneerd worden in verband met maatregelen op het gebied van hygiëne.

Waarom kunnen de beauty & health producten niet worden geretourneerd?

Een lijst van hygiëne producten die niet kunnen worden teruggezonden en vergoed (de lijst is niet volledig): ondergoed, bikini, make-up, haarstylingsproducten, schoonheidsproducten, enz. Wij nemen hygiëne en openbare veiligheid serieus en staan het retourneren van beauty- en gezondheidsproducten niet toe voor de veiligheid van al onze klanten. Wij staan hierin niet alleen. Andere aanbieders van schoonheids- en gezondheidsproducten staan om dezelfde redenen geen retourzendingen toe.

Videnca is niet aansprakelijk voor de waardevermindering van goederen die het gevolg is van het gebruik of de behandeling van de goederen die verder gaan dan nodig om de aard, kenmerken werking ervan vast te stellen. In dat geval kan Videnca de terugbetaling van de aankoopprijs weigeren of slechts een gedeelte ervan terugbetalen naargelang de waardevermindering van het product.

Annulering van geplaatste bestellingen

Annulering van uw bestelling is niet mogelijk. Onze bestellingen worden direct in het systeem verwerkt en daardoor is annulering niet meer mogelijk.

Beschadigde producten bij aankomst

Wat jammer! Helaas kan uw product tijdens het transport beschadigd zijn. Als u een beschadigde of verkeerd product heeft ontvangen, neem dan binnen 14 dagen na ontvangst van het product contact met ons op. Daarna vervalt helaas de retourtermijn.

Product fouten of defecten na gebruik

Wat vervelend! Helaas kan het gebeuren dat er na verloop van tijd een productiefout optreedt. Het moet dan gaan om een defect. Met andere woorden, het onderdeel is kapot en voldoet niet meer aan de door de fabrikant voorgeschreven norm. Slijt delen zijn uitgesloten van productiefouten of defecten. Slijtagedelen omvatten maar zijn niet beperkt tot:

  • Aandrijfriemen
  • Batterijen
  • Remblokken en remschijven, remvoeringen, en remtrommels,
  • Kettingen, lampen pignons, banden en slangen
  • Bewegende delen in de breedste zin van het woord.

Voor vragen over productiefouten of defecten na gebruik kunt contact met ons opnemen via info@videnca.nl

Levering van verkeerde producten

Wij doen ons uiterste best om alle bestellingen correct te verwerken. Helaas kan het voorkomen dat bestellingen er soms tussendoor glippen en wij u het verkeerde product leveren. Uiteraard lossen dit op en sturen wij u de juiste bestelling toe.

Voor vragen over levering van verkeerde producten kun contact met ons opnemen via info@videnca.nl

Retouradres 

Wij maken gebruik van retouradres van onze leverancier. Retourzendingen dienen terug gestuurd te worden naar: 

Shenzhen HST Electronics Co., Ltd.

China, Guangdong, Shenzhen

Zhengzhong Industrial Zone, Tangxin Road, Fuhai Street, Bao'an District

Postcode: 518100

Retourzending kosten

"Houd er rekening mee dat bij retourzendingen naar China de retourkosten voor eigen rekening zijn. PostNL brengt minimaal €29,30 in rekening voor het versturen van een pakket met Track & Trace naar China, en ten minste €11 zonder Track & Trace. Bij DHL bedragen de kosten voor het versturen van post naar China minimaal €24."

Houd er rekening mee dat deze bedragen kunnen variëren op basis van actuele tarieven en diensten van de verzendbedrijven.